«Smak deg frem» er en rekrutteringskampanje som har fått stor oppmerksomhet, både for sitt kreative innhold og sin evne til å tiltrekke unge mennesker til restaurant- og matfag.
Kampanjen som er et samarbeid med NHO Reiseliv, Virke, NNN og Fellesforbundet, hadde som mål å vise frem de spennende karrieremulighetene og personlige ressursene som utvikles gjennom å velge restaurant- og matfag. Kampanjen er laget av Trigger.
Gjennom kampanjen blir vi kjent med tre unge ambassadører som viser hvordan deres hverdag som servitør, kokk og kjøkkensjef ser ut. Videoer og bilder av ambassadørene ble delt på sosiale medier, slik at de nådde de unge på plattformene de bruker mest.
Vant gull
«Smak deg frem» vant nylig gull i Europamesterskapet i kommunikasjon, European Excellence Awards, i kategorien «Science and Education – utdanning og kunnskap». Denne anerkjennelsen er et bevis på kampanjens effektivitet i å engasjere og inspirere unge mennesker, samt dens evne til å øke søkertallene til restaurant- og matfag.