Hopp til innhold

Sjømat Norge med kampanje

Sjømat Norge har i over ett år jobbet iherdig med hvordan de kan være mer åpne om norsk havbruk:  «Selv om vi har oppnådd mye er det mye vi skal gjøre bedre».

Glade for kampanjen

NNN har i møter med Sjømat Norge løftet frem utfordringen med omdømmet til næringen. Våre medlemmer i næringen er stolte av arbeidsplassene sine, og stolte av sjømatnæringen. Vi er glade for at Sjømat Norge lanserer en åpenhetskampanje, og vi skal bidra med det vi kan til det vi mener er et nødvendig krafttak, sier Yngve Hansen som er bransjeansvarlig i NNN.

Bygge kunnskap

Nå skal vi ut og fortelle. Målet er å bygge kunnskap om og endre holdninger til sjømatnæringen.

Havbruket løftes frem i første kampanjeuttak. Vi kjører samtidig med kampanjearbeidet også et offensivt løp for forbedringer i næringen og måten vi drifter på gjennom biosikkerhetsarbeidet. Vi tenker at det er naturlig at vi orienterer om det arbeidet når Biomarint Forum samles i april for gjennomgang av havbruksmeldingen, sier Geir Ove Ystmark, administrerende direktør i Sjømat Norge.