Uttalelse: Nytt flertall – nå er det arbeidsfolks tur!

Her er den fagligpolitiske uttalelsen vedtatt på representantskapsmøte i dag:

Stortingsvalget 13. september blir svært viktig for LOs medlemmer. Norge har store utfordringer og problemer som må løses de neste årene. Arbeidsplasser og næringslivet må bygges opp etter koronakrisen.

Klimakrisen krever en aktiv politikk for nye jobber og en rettferdig omstilling. Forskjellene øker etter åtte år med høyrepartienes målrettede politikk for skattekutt til de som har mest, og innstramminger for de som trenger bistand fra fellesskapet. I arbeidslivet er det behov for en kraftig opprydding. Og velferdsstaten må styrkes etter at høyrepartiene har drevet fram kutt og privatiseringer. LOs store medlemsdebatt viser et sterkt engasjement blant våre medlemmer for å skape nye jobber, ta tak i økende ulikhet, og for at alle må bidra. LOs representantskap vil oppfordre alle LOs medlemmer til å bruke stemmeretten og bidra til et nytt flertall på Stortinget for en ny politikk og en ny regjering.

Les hele den fagligpolitiske uttalelsen her.

Foto: Tormod Ytrehus

Publisert: 6. mai 2021|Kategori: Forsiden|